تدوین سیاست‌های کلان بسیج دانشجویی با استناد به انتظارات رهبر انقلاب

تدوین سیاست‌های کلان بسیج دانشجویی با استناد به انتظارات رهبر انقلاب

تدوین سیاست‌های کلان بسیج دانشجویی با استناد به انتظارات رهبر انقلاب

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: سیاست‌های کلان بسیج دانشجویی با استناد به انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشگاه، دانشجو و بسیج دانشجویی تدوین شده است.
حمید بالایی جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: سیاست‌های کلان بسیج دانشجویی با استناد به انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاه، دانشجو و بسیج دانشجویی تدوین شده است.

بالایی که در در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی هرمزگان سخن می‌گفت، افزود: سیر تحولی دانشگاه‌ها با گذر از سه نسل آموزش محور، پژوهش محور و دانشگاه کارآفرین اکنون در دیدگاه حضرت آقا نسل چهارمی به نام دانشگاه تمدن ساز مطرح می شود که برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی لازم و نقش آفرین است.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از بسیج دانشجویی نقش‌آفرینی و مطالبه‌گری را انتظار دارند، گفت: معظم‌له انتظار دارند بسیج دانشجویی در گام اول اقدام به شناسایی مسائل کشور کند و پاسخ این مسائل را هم به صورت علمی بدهد.

بالایی ادامه داد: مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی نخبگانی و اینکه بسیج دانشجویی به‌صورت میدانی برای حل مسائل کشور اقدام کند، هم از دیگر مطالبات رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه نوع هسته دانشجویی در طرح بیان داشت: هسته اول، هسته‌ علمی و ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است. کار این هسته شناخت مسائل کشور و پاسخ‌یابی علمی و حل مسائل کشور است.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور به هسته‌های مطالبه‌گری بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این راستا هم کارهای خوبی شده و قرارگاه احمدی روشن با بیش از 180 هسته مطالبه‌گری با محوریت دانشجویان دوره کارشناسی شکل گرفته است که در دیدار اخیر رهبری با دانشجویان به برخی از کارهای انجام شده این هسته‌ها اشاره شد. در سال جاری توسعه این هسته‌های مطالبه‌گری را در نظر داریم و امروز بیش از 100 تجربه مطالبه‌گری داریم.

بالایی اضافه کرد: ما قصد داریم گروه‌های جهادی را به سمت مسائل کشور در حوزه‌های مختلف سوق دهیم و سومین هسته ها به صورت عملیاتی و اقدام میدانی در این حوزه ها است.

ممکن است بپسندید...