به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر جواد مهربانی معاون فنی پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در گفتگویی اختصاصی با برنا  در خصوص مقدمات برگزاری این المپیاد مهم گفت : تابستان سال آتی دانشگاه گیلان افتخار میزبانی بزرگترین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای کل کشور را برعهده دارد و این رویداد یک اتفاق خجسته برای ورزش دانشجویی گیلان خواهد بود .

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان ظرفیت های خوبی در خصوص فعالیت های ورزشی دارد افزود : دانشگاه گیلان پتانسیل های زیادی در زمینه ی ورزش چه در بخش اساتید و اعضای هیات علمی و چه در بخش دانشجویان مستعد و امکانات ورزشی دارد که در این خصوص ، این دانشگاه را متمایز می کند و از این رو میزبانی پانزدهمین المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان کل کشور در گیلان می تواند در توسعه و گسترش هر چه بیشتر ورزش و همچنین پرورش ورزشکاران و استعدادیابی قهرمانان ورزشی موثر باشد .

مهربانی در خصوص بازدید روسای انجمن های ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اماکن ورزشی پانزدهمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور گفت :  روسای انجمن های ورزشی ضمن بازدید دو ساعته از اماکن ورزشی دانشگاه گیلان در  روز 23 تیرماه نسبت به ارزیابی این اماکن اقدام نموده و گزارش ارزیابی مذکوربه رئیس اداره مسابقات و توسعه ورزش قهرمانی اداره کل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحویل داده شد .

وی ادامه داد : پس از این بازدید جمع بندی نظرات تخصصی و فنی با حضور ریاست محترم دانشگاه گیلان جناب  آقای دکتر رضی و دکتر افراخته معاون محترم دانشجویی دانشگاه گیلان صورت گرفت و ریاست محترم دانشگاه گیلان از نظرات مسئولین انجمن های ورزشی و اقدامات لازم در خصوص برگزاری هر چه بهتر المپیاد ورزشی مطلع شدند.

مهربانی با بیان اینکه اماکن ورزشی برای پانزدهمین المپیاد دانشجویی در گیلان مشخص شده است ، گفت : ان شاالله با همت و تعامل تمامی بخشها این المپیاد به نحو شایسته در استان گیلان و به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد .

معاون فنی پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور اذعان داشت : قطعا پیامد و خروجی برگزاری این المپیاد عظیم ورزشی برای استان ، دانشگاه گیلان و سایر دانشگاههای کل کشور مثبت خواهد بود.

دکتر مهربانی خاطر نشان کرد : میزبانی المپیاد فرصت مغتنمی برای توسعه دانشگاه گیلان در بخش امکانات و استعداد های ورزشی می باشد .

گفتنی است پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور تابستان ۹۹ به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می شود.