نامه دانشجویان ایرانی به جوانان آمریکایی/ آمریکا موجب ناامنی در کشورهای مختلف شده است

نامه دانشجویان ایرانی به جوانان آمریکایی/ آمریکا موجب ناامنی در کشورهای مختلف شده است

 

جمعی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای به جوانان آمریکایی ضمن اعلام همبستگی با آنان خواستار توجه به ریشه‌های اتفاقات اخیر و نیز عملکرد نظام آمریکا در سایر موضوعات شدند.

نامه دانشجویان ایرانی به جوانان آمریکایی/ آمریکا موجب ناامنی در کشورهای مختلف شده است

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با همکاری سازمان بسیج دانشجویی در نامه‌ای به جوانان آمریکایی ضمن حمایت از تظاهرات ضد نژادپرستانه‌ و اعلام همبستگی با آنان، تاکید کردند: امروز باید روشن شود آنانی که راه نفس بر شهروندان خود می‌بندند، پس چه بلایی بر سر مردم مظلوم سایر نقاط جهان از ویتنام گرفته تا عراق، سوریه، یمن و افغانستان می‌آورند که حاصلی جز ناامنی در این کشورها به دنبال نداشته است.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چند روزی است که یکی دیگر از زخم‌های کهنه جامعه ایالات متحده سر باز کرده است، درحالی که مردم این کشور خواستار پایان نژادپرستی سیستماتیک حکومت ایالات متحده هستند؛ ماشین خشن این نظام در حال زیر گرفتن انسان‌هاست و رو به سرکوب مردم خود آورده است.

امروز باید از عملکرد این نظام سؤال کرد؛ نظامی که ادعای دفاع از ارزش‌های انسانی داشته و دیگر کشورها را به بهانه دوری از این ارزش‌ها محکوم می‌کند؛ اما خود کوچک‌ترین بویی از آن نبرده است. از این حکومت که ادعای حقوق بشر داشته و برای دیگران نسخه حقوق بشر می‌پیچد و به این بهانه در دیگر کشورها دخالت می‌کند، باید پرسید که آیا حق زنده ماندن و زندگی کردن جزء حقوق بشر نیست؟

این نظام در حالی خود را مروج برابری انسان‌ها از همه نظر می‌داند و کشورهای دیگر را به بهانه تبعیض بین افراد مورد فشار قرار می‌دهد که نژادپرستی یکی از خصوصیات بارز آن می‌باشد.

حکومتی که خود را داعیه‌دار آزادی در دنیا می‌داند؛ در حالی که بی‌رحمانه به سرکوب اعتراضات مردم خود می‌پردازد، تعداد بازداشتی‌های آن در اتفاقات اخیر از ده هزار تن گذشته است و از تعداد کشته‌شدگان آماری در دست نیست.

رئیس جمهور امریکا سرکوب کردن معترضان کشورش به فجیع‌ترین شکل ممکن را حق طبیعی کشور برای بازگرداندن آرامش می‌داند؛ حال آن که همواره سعی کرده است آتش اعتراضات سایر کشورها را برانگیزد و کوچک‌ترین برخوردی با معترضان را محکوم ‌کند.

امروز باید نقاط تاریک این حکومت را روشن کرد. رژیمی که از میان خون‌های بر زمین ریخته‌شده سرخ‌پوستان متولد شد و با بهره کشی و برده‌داری سیاه پوستان رشد کرد و سال‌هاست با بهانه‌های واهی به کشورهای دیگر دست‌درازی کرده، استقلال و حقوق مردم آن‌ها را زیر پا گذاشته و سبب مرگ میلیون‌ها انسان گردیده است.

امروز باید روشن شود آنانی که راه نفس بر شهروندان خود می‌بندند، پس چه بلایی بر سر مردم مظلوم سایر نقاط جهان از ویتنام گرفته تا عراق، سوریه، یمن و افغانستان می‌آورند که حاصلی جز ناامنی در این کشورها به دنبال نداشته است.

تصویری که این روزها از توحش پلیس آمریکا دست به دست می‌شود، در واقع از گذشته در نقاط مختلف جهان تکرار شده و زانوی ظلم این زورگویان، گلوی هزاران کودک، زن و مرد مظلوم را فشرده و توان نفس کشیدن را از آنان سلب می‌کند.

ریشه‌های این خشونت کثیف آنجایی است که این ظالمان نفع و ضرر خود را معیار خوبی و بدی جلوه می‌دهند و ارزش‌های انسانی و اخلاقی نادیده گرفته می‌شود.

امروز ما با نظام و مبانی فکری‌ای مواجه هستیم که آینده جهان را از آن خود می‌داند؛ درحالی که هنوز برای مردم خود، حق یکسانی برای زندگی قائل نیست.

امروز شاهد ناکارآمدی تمدنی غرب و نظام سرمایه‌داری برای پاسخ گویی به نیازهای انسان هستیم، تمدنی که برخلاف ادعایش، نتوانسته نیازهای مادی انسان را برطرف کند؛ و انسان‌ها را مانند کالا بر اساس سود و زیان می‌سنجد. ناتوانی و چگونگی برخورد با ویروس کرونا بر این موضوع شهادت می‌دهد.

امروز شاهد بروز بحران هویتی هستیم که از ناتوانی در پاسخ به نیازهای انسان نشأت می‌گیرد. تلخی این حوادث دوچندان خواهد بود؛ اگر لزوم ایجاد تغییر در این نظرات و مبانی درک نشود. بدون شک ما نیازمند جستجوی مکتبی هستیم که انسان‌ها را بر اساس فضیلت‌های آن‌ها بسنجد؛ نه رنگ پوست‌شان.

هر زمان که انسان‌های حق طلب به میدان آمده‌اند و مبارزه را به جای پذیرش ظلم در پیش گرفته‌اند، ظلم همواره محکوم به شکست بوده است. این مبارزه تا هر زمان که کوچک‌ترین ظلمی در جهان باشد، ادامه خواهد یافت و باور ما این است که هیچ حکومتی با ظلم پایدار نخواهد ماند.
چه کسی می‌تواند قدرت جوانان برای تحول و پیشرفت را انکار کند که قطعاً تغییر امروز و ترسیم آینده‌ای روشن در دست جوانان است.

ما دانشجویان ایرانی ضمن اعلام همبستگی با جنبش مردم ایالات متحده اعلام می‌کنیم آیا وقت آن نرسیده که خود را از بند این موجودات انسان‌نما برهانیم، دیوارها را بشکنیم و دست در دست یکدیگر به اصل خویش بازگردیم؟

به امید روز پیروزی نهایی حق و حکومت مستضعفان بر زمین.

گفتنی است دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی می‌توانند جهت امضای این نامه به وبسایت هسته بین‌الملل سازمان بسیج دانشجویی با آدرس اینترنتی iccbso.ir/us-youth مراجعه کنند

ممکن است بپسندید...